niedziela, 18 marca 2018

emisja

Dokładnie się z tobą zgadzam. Chyba w Niemczech ale nie jestem pewnie, tak czytałem parę lat temu. Ze za takie profilaktyki są karane grzywnami w ojro, i wystarczy uprzejmie donieść aby miał komisję. Czy my się tego doczekamy pewnie nie ...Przeczytaj jeszcze raz. Tak, energooszczędne zmniejszają pośrednio emisję CO2, ale gdyby TYLKO tym kryterium się kierować, to są dużo lepsze i skuteczniejsze sposoby. Gdybyś sobie strzelił dom 3-litrowy i miał kaprys ogrzewać go węglem, to całkowity efekt "ekologiczny" będzie gorszy niż przy domu o typowym zużyciu z gazem ziemnym albo pompą. A przecież o źródle ogrzewania w kryteriach dotacji nic nie mówią (o ile pamiętam).
Pytanie ile razy mniej tego syfu względem kotła retortowego (nie licząc CO2 oczywiście) emituje zawodowa elektrownia z najlepszymi instalacjami wyłapywania? 50 - krotnie mniej? 100 - krotnie mniej? I tu jeszcze świetne źródło wiedzy:
Ale imho kierunek jest słuszny, bo osobiście w CO2 nie wierzę, natomiast niepomiernie wkurza mnie marnotrawienie olbrzymich ilości energii. Przy odrobinie farta jeżdżąc dużym samochodem w pojedynkę wykorzystasz 1% wartości energetycznej spalonego paliwa.Ja tam nie będę narzekała bo im więcej takich programów i możliwości tym lepiej - jesli komuś z jakiegoś powodu nie pasuje ten program to nie będzie korzystał i sprawa załatwiona. Ogrzewanie w domach jest dużym problemem - zwłaszcza na śląsku ludzie palą w beznadziejnych piecach czym tylko mają i nikt tego nie kontroluje ani sprawdza nawet jak wydobywa się czarny dym i czuć jakies opony itp.

Co do powiązania z bankami to nie ma się co oszukiwać, że dla nich to lepiej i prościej bo mają papierki z głowy  Z drugiej strony i tak większość ludzi sięga po kredyty przy budowie domu tak więc czy to aż taki duży problem? Według mnie nie Rozumiem twój punk widzenia. I doskonale się z tym zgadzam - tutaj banki mają interes pewnie jeszcze większy niż sami kredytobiorcy z 50.000PLN w rękawie. Ale to co udrażnianie rur piszę i ja wałkuje to sam fakt że coś się dzieje.  Po głębszym zastanowieniu to już każdy obliczy czy skorzysta z dotacji czy nie. Kto ma zbudować eco dom to i tak go zbuduje. Kto nie miał to już się będzie zastanawiał czy takiego nie wybudować ... wiecie o co chodzi. Ja jestem cały czas dobrej nadzieje ze jest to dopiero początek czegoś rewolucyjnego. Co będzie następne przed 2020 - nie wiadomo ... czy będzie to dla nas pozytywny czy negatywne tez nie... ale sam fakt zmiany na według mnie lepsze mi się podoba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz