środa, 3 maja 2017

instalatorzy

Po 4 latach od zapoczątkowania użytkowania pompy ciepła wpiętej bezpośrednio pod rozdzielacz bez bufora i bez dodatkowej pompki obiegowej(jedyna w pompie na 800mb),bez żadnych mieszaczy i bez żadnego regulowania podłogówki(wystarczył raz).Ale Ty zbijasz kasę na inwestorach a ja jestem inwestorem. Nie będe komentował, bo nie mam czasu na sado maso z Tobą, wielu normalnych już próbowało i nic to nie dało. Sam przesiewałem wykonawców i nie do końca dobrze przesiałem. Człowiek sam musi się miesiącami dokształcać w temacie i musi zostać specjalistą z dziedziny ogrzewnictwa, żeby na koniec poszukiwań móc z czystym sumieniem powiedzieć, że znalazł kogoś odpowiedniego, z wiedzą na poziomie, ale i z godnym podejściem do inwestora... Mi szkoda życia. W dobrym skrócie. Mam podobne doświadczenia z instalatorami, których poszukuję do dwóch domów (starego i nowego). Próbują przycinać nie tylko na kosztach robocizny, ale co gorsza, także na elementach. I tak instalator w wycenie proponuje zbiornik CWU za 2700 zł netto, ja wklepuję podany model na allegro i wychodzi mi cena 1900 zł BRUTTO. Piszę o tym fakcie, a instalator z rozbrajającą szczerością stwierdza, że on ma taką cenę tam gdzie się zaopatruje i nic na to nie poradzi.Ja powoli dochodzę do wniosku, że poświęcę czas i zrobię instalację sam. Ostania wycena jaką dostałem opiewała na 55 tys. zł netto. Oczywiście w tym za 27 tys. zł (bo instalator "nie ufa" polskim producentom typu ekontech czy ecopol które sugerowałem w zapytaniu), czy zasobnik CWU za 4000 zł. Jeszcze na dokładkę sugestia aby odwierty zrobić zamiast poziomego -- bo akurat w pobliżu realizują inwestycje, to przy okazji opędzą -- a przecież 500m2 gliny może nie wystarczyć pod pompę 8-9kW. :/ Już to kiedyś pisałem, ale powtórzę: wcale się nie dziwię że tyle węglosmrodów trafia pod strzechy do nowych domów. Niektórzy inwestorzy nie mają wiedzy i czasu na przewalenie 20 wycen aż w końcu trafią (o ile trafią) na tego jednego jedynego co nie zedrze z nich skóry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz