środa, 3 maja 2017

bufor

Jeden instalator twierdzi że dla petli podłogówki, które mam (na oko każda pętla 90-95 m) niezbędne bedą pompy obiegowe w rozdzielaczach i bufor. Z kolei inny instalator powiedział, że pompa z urządzenia da radę bez problemu z takimi pętlami. Mam w sumie 22 obwody.Bo to jest bardziej sprzęgło niż bufor. Bufor to ma 1000 litrów i temperatury 80 st. C. Wstaw bufor/sprzęgło i jedną pompę obiegową na całą podłogówkę. Pompa obiegowa w każdym rozdzielaczu to przesada. Pogoń tego kogoś, kto ci poleca to rozwiązanie, bo ten ktoś za dużo się kotłów stałopalnych namontował i nie myśli tylko składa klocki z automatu. u nas terminy do końca roku zajęte. Jeszcze czasem jakieś okienko wyskoczy ale pracy więcej niż przerobić się da. A Pan mocno piłował termin i cenę, a itak zrobiłem Panu bardzo dobrą. dlatego też wciskanie Pana z mocno zredukowaną http://klimatyzator.eu/ ofertą może być dla mnie ryzykowane i wolę zrobić w tym czasie ofertę której jestem pewien i zarobię bez dodatkowych problemów. Mega tanią opcję mógłbym zrobić gdybym nie miał roboty jak niektórzy, dlatego proszę mnie też zrozumieć. Jest szansa, że wbudowana pompa obiegowa da radę ale przy takiej ilości rur możesz nie osiągnąć przepływu nominalnego, a tym samym maksymalna moc pompy spadnie.Rozumiem Twoje rozterki, ale czy naprawdę nikt nie wyjaśnił Ci dlaczego tak, a nie inaczej? Przecież to nie bierze się z jasnowidztwa. Masz obliczenia OZC - masz Wiesz ile potrzebujesz mocy w pomieszczeniu - wiesz Wiesz jak mniej więcej masz rury - wiesz Stąd w prosty sposób masz przepływ na pętli Jak masz przepływ - to masz opory Do nich dodajesz opór rozdzielacza i dobiegów Sumę nanosisz na wykres pompy obiegowej i patrzysz jaki uzyskasz przepływ Dalej patrzysz czy ten przepływ zapewni Ci dostarczenie sumarycznej mocy do budynku. Koniec I już wiesz czy potrzebujesz dodatkowe pompy, bufor itd A najprościej to by hydroboks miał porządną pompę obiegową z modulacją przepływu i zapasem mocy. Jak za oknem masz tak jak teraz, to pyka sobie kilkanaście l/min jak się zrobi chłodniej, to będzie 20, a jak mrozy to i 30-40l/min I nie potrzebne są bufory, pompki itd. A co do doboru mocy - po prostu trzeba zrobić symulację pracy i kosztów eksploatacji oraz inwestycji. Porządni producenci mają do tego narzędzia. I wtedy wiesz czy warto kupić większą pompę czy nie. Oczywiście jak takie symulacje ktoś robi, to wie jakich wyników można się spodziewać. Tym nie mniej to się nie objawia. Pompa będzie więcej podpierać się grzałką. Z czasem filtr się minimalnie przytka i pompa zacznie zgłaszać błąd przepływu. Chodzić będzie. Szybka odpowiedź i prawie można by się nabrać. Widziałem ten dom, widziałem rozdzielacza, poziomy, rury doprowadzające, przeszklenia klimatyzacja, ustawienie budynku itd. Dopiero wtedy powiedziałem klientowi optymalną wersję. Czyli dwie pompy obiegowe przy rozdzielaczach bo są połączone następnie dwa termostaty do każdej pompy obiegowej, by 3 lata przez to jak zapotrzebowanie się zmienia nie latać i nie kombinować z rotametrami żeby ustawić temperatury. I dalej nie jestem w 100% pewien bo nie ja robiłem podłogówkę. Ale Ty to zrobiłeś na podstawie jednego opisu. Grzać też.Mniej wiecej taka odp. dostałem dzisiaj jeśli zapytałem o wytłumaczenie tego bufora i pomp obiegowych. Brzmi to rozsądnie. Powiedzmy, że ta oferta z buforem jest ze sredniej półki. Oczywiscie najtansza jest bez bufora od innego instalatora ale słono sobie liczy za wymontowanie pomp obiegowych z rozdzielaczy i ponowne skrecenie układu (prawie 900 zł). Trochę drożej, ale to już nie jest problem instalatora. Dodatkowo nie rozumiem zasady bufora 100L. Samo ogrzewanie podłogowe to około 1300 L cieczy, więc jak taki mały buforek ma to wspomóc ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz