środa, 3 maja 2017

efektywność

Ja niestety miałem podobne doświadczenia. Jak ktoś jest chętny i ciekawy to niech przekopie moje posty klika lat wstecz i się przekona. Prawda jest taka że pompy ciepła sa jeszcze swego rodzaju egzotyką. Tak bylo 10 lat temu, 5 lat temu i teraz. Pracuję na skłądzie budowlanym, mamy w sprzedaży też akcesoria hydrauliczne, ale to nie moja działka. Z racji przebywania tam, chcąc nie chcąc mam stycznosć z wieloma hydraulikami. Ich opowieści o klientach którzy proszą o przerobienie z pompy na kocioł nie mają końca. I na koniec stwierdzenie " na to stać tylko doktorów". Nawet nie wiecie jak czasem kładę się ze smiechu jak słysze te wszystkie rady. Około 90% hydraulików zajmujących sie pompami ciepła to ci przemianowani z gazu, oleju lub zwykłego śmieciucha, bez podstawowej wiedzy o pompach. Jak nie ma ognia to jak ma byc ciepło. Obiegówka w PC z dławiącego się biegu VII chodzi teraz na biegu IV. Przepływ (orientacyjny), to u mnie teraz 1440l/h (orientaycyjny, bo odczytany z rotametrów). Muszę przysiąść do tematu i zjechać z histerezą, a podkręcić jeszcze niektóre przepływy na poszczególnych rotametrach. U mnie było tak samo. Zamontowali mi w rozdzielaczach mieszacze - na każdej kondygnacji (2szt). Obie pompki w mieszaczach były sterowane dwoma sterownikami - również po jednym na każdą kondygnację. Ustawili temp na sterownikach i pojechali zadowoleni do domu. Na pompie też ustawili. Sterowniki odcinały pompki po uzyskaniu temp, które nastepnie blokowały obieg. A wbudowana obiegowka w pompie nadal chodziła...masakra. Wiadomo co sie działo. To magiki przyjechali i zmontowali na dole grzejnik bezposrednio wpiety w powrot i zasilanie. No tak obieg juz był. Ale powrót tez szybko był ciepły. Też skutek łatwy do przewidzenia. Jeszcze było tego sporo klimatyzacja do biura . Pomogli mi uzytkownicy tego forum. Zrobiłem wszystko bez mieszaczy i bez tego grzejnika. Chodzi do dziś i to z bardzo zadowalającym skutkiem, wbrew temu co powiedział o moich przeróbkach instalator. Dlatego Drodzy instalatorzy, którzy tak zaciekle bronicie swoich decyzji, dorabiacie ideologie. I dodatkowo twierdzicie że i tak nie jesteście pewni swojej decycji. Przykro mi ale zwyczajnie nie wierzymy.Mam troszkę inne spostrzeżenia od Ciebie.U mnie CNC -montował mi pompę (meeting) ,dom praktycznie bez podłogówki ,grzanie oparte na kk purmo.Proszę o informację jakie obciążenie cieplne byłoby dla ścian ?? ; - 1/ 25 cm ( 0,031 ) - 2/ 30 cm ( 0,031 ) Takie grubości oraz d.lepszy styropian ,powinno obniżyć obciążenie do ok.8 kW, dla temperatury - gdzie ten dom się mieści ?? a to już bez ryzyka umożliwiłoby dobór pompy 9kW/3 fazy/ T-cap + 9 kW grzałka i będzie OK . jeden z wpisów jest już dośc stary, z przed 4 lat. Nie trzeba już ręcznie, w arkuszu analizować udziału grzałki i możliwych kosztów eksploatacji. Producent udostępnia dedykowane narzędzia i pozwala zasymulować koszty eksploatacji dla danego obciążenia i różnych wielkości pomp. Przewymiarowana pompa, choć może mieć nieznacznie http://klimatyzator.eu/klimatyzacja-do-biur-i-gastronomii/ wyższą efektywność, to koszty eksploatacji będzie miała porównywalne, a czasem i wyższe. Wynika to właśnie z taktowania/przegrzewania i własnego zwiększonego zużycia energii -Obciążenie cieplne liczone jest dla max. mrozów, a jak podają statystyki 80 % energii do ogrzania domu przypada na temp > - 2 C I abyś się przekonał co do mojego zużycia prądu przez pc zamontowaną przez CNC zapraszam do odwiedzenia tej strony: na koniec dodam że u mnie jest około 1700mb pexa 16, nie pamiętam dokładnie ale chyba tyle i wszystko chodzi na wbudowanej w pompe obiegówce

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz